Subscribe:

Ads 468x60px

11/09/2011

Ito bersama Harmonika

BUKAN mudah untuk melihat sebuah kolaborasi legenda seperti ini dalam jangka waktu yang singkat. Kumpulan Sweet Charity dan Blues Gang yang mengecap populariti pada awal 1980-an kini beradu tenaga dan irama di pentas serta lokasi yang sama.
Tarikh 1 Oktober bakal melakar sejarah apabila dua raksasa ini kembali bersatu. Bawah payung nama Konsert 2 Raksasa, dua grup legenda itu bakal menggegarkan Stadium Merdeka bermula pukul 8.30 malam.
"Tahun 1980-an dahulu, kami mendapat sambutan sekitar 20,000 penonton," luah Ito mengenang kembali momen konsert bersama dahulu.
Tidak tersasar pada jumlah yang sama, Netzah Production selaku penganjur turut menebak sekitar 25,000 penonton akan memenuhi stadium menyaksikan konsert yang julung kali diadakan itu.
"Kami 'menjual' nilai sentimental melalui konsert ini. Bak kata orang putih 'seeing is believing'. Saya rasa terharu dan gembira dengan adanya konsert ini. Harapan besar agar para peminat datang menonton," ujar Ito yang memegang pepatah 'too young to die, too old to rock n roll'.
Jarang-jarang sekali dapat melihat Blues Gang yang dianggotai oleh Ito, Shaik Abdul Karim Shaik Ahmad, Hafizi, Jim Madasamy, Abdul Ghani Talip dan Julian Mokhtar. Anggota yang menginjak usia purata 50 tahun itu akan beraksi kembali di pentas berskala besar.
Gabungan dengan tentera Sweet Charity yang membariskan Ramli Sarip, Rosli Mohalim, Ahmad Jaafar Jawahir dan Rahman Sarbani pasti mencipta ledakan berapi.

BLUES GANG yang masih utuh bersama barisan anggota asal, (dari kiri) Julian Mokhtar, Hafizi, Karim, Jim Madasamy dan Abdul Ghani Talip.


"Blues Gang tetap Blues Gang. Sudah 30 tahun kami berada dalam industri muzik dan inilah peluang yang kami nanti-nantikan," ujar Ito mengungkap momen yang ditunggu-tunggu baik mereka mahu pun pencinta mereka.
Menyentuh perihal blues yang dibawakan oleh grup yang ditubuhkan sejak akhir tahun 1970-an ini, kata Ito, genre ini memang sukar dibawakan oleh grup baharu.
"Paling hampir pun ialah grup Slank dari Indonesia. Grup-grup lain lebih kepada rock n roll. Kalau sebut kenapa grup baru tidak dapat menyentuh blues, mungkin kerana mereka malas menjelajah," ujar Ito yang memiliki 18 buah harmonika.
Ujar Ito, mereka bakal mendendangkan lagu-lagu hits yang dipilih daripada himpunan lebih 200 koleksi sedia ada.
Jika masih belum memiliki akses untuk ke konsert itu, tiket boleh dibeli di kedai muzik Rock Corner, Victoria Music dan kaunter-kaunter terpilih Konsortium Transnasional Bhd. dengan harga RM73.
Pada sebelah petang, akan diadakan persembahan Monster of Metal yang membariskan grup Sofea, Sil Khannaz, Brain Dead, Humiliation, Nuclers Strikes dan AlFarabi Band.

0 comments:

Post a Comment

Dah Baca? Tinggalkan komen anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
hostgator coupons