Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

23/09/2011

Perhimpunan Bikini Peringkat Dunia







 
Seramai 3.090 wanita berpakaian baju renang yang dihimpunkan dalam sejarah di China bulan lalu selepas menetapkan rekod dunia baru bagi pengambilan gambar foto ber"bikini" teramai di dunia.

Bagi memecahkan rekod tersebut, seramai 40000 sukarelawan dikumpulkan di Pantai Longwan, di Pantai Huludao, yang berlaku pada Longwan Beach di bandar pantai Huludao, setelah membuat persediaan selama 3 bulan.



Bikini 02.jpg
Majoriti peserta yang datang mengambil bahagian adalah mereka yang berusia dari 4 tahun hingga 69 tahun dan kesemuanya adalah penduduk tempatan dari bandar Huludao. Peserta terdiri daripada kanak-kanak tadika Kindergarden, pelajar-pelajar sekolah, model-model profesional dan ahli-ahli kumpulan masyarakat.

 Bikini 03.jpg
Perhimpunan ini dianjurkan oleh KerajaanPerbandaran Huludao merupakan salah satu daripada acara yang dibuat oleh Kerajaan China bertujuan bagi mempromosikan daerah Xingcheng, Huludao sebagai destinasi perlancongan.

Bikini 04.jpg
Antara acara-acara lain yang dibuat semasa percubaan untuk memecahkan rekod tersebut, antaranya pertandingan model baju renang, perlawanan bola tampar pantai dan persembahan muzik tradisional China.
 
Percubaan memecahkan rekod sebelumnya yang ditetapkan pada bulan Julai, 2008 apabila 1923 peserta mengambil bahagian dalam satu majlis yang dianjurkan oleh Majalah Cosmopolitan pada Riviera Beach di Sochi, Rusia.

Other events during the festival included a swimsuit model contest, a beach volleyball match and a performance of traditional Chinese music.
The attempt broke the previous record set in July, 2008 when 1,923 participants took part in an event organised by Cosmopolitan Magazine on Riviera Beach in Sochi, Russia.

0 comments:

Post a Comment

Dah Baca? Tinggalkan komen anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
hostgator coupons