Subscribe:

Ads 468x60px

21/08/2011

Berpendidikan tinggi bukan penyelesaian

Belajar tinggi-tinggi tapi pemikiran masih di tahap rendah. Inilah yang terjadi di Selangor. Seorang bapa 5 anak yang bekerjaya sebagai doktor, mempunyai pendidikan tinggi tapi tidak dapat berfikir dengan matang apabila sanggup menghantar anak-anaknya ke Gereja Methodist.

Pihak gereja yang prihatin telah menghubungi pihak Baitul Fiqh untuk menyerahkan anak-anak tersebut tetapi si bapa enggan menghantar dan masih dengan pendiriannya untuk terus menghantar anak-anak tersebut ke gereja. Takkanlah sebab ada krisis keluarga dengan isteri tetapi sanggup menggadai akidah anak-anak.

Menurut Seksyen 35 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 memperuntukkan: “Mana-mana orang yang menjual, memberikan atau menyerahkan anaknya atau kanak-kanak di bawah peliharaannya kepada seseorang yang bukan beragama Islam adalah melakukan satu kesalahan. Apabila disabitkan, boleh didenda tidak melebihi RM5,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Rasanya hukuman yang ditetapkan oleh mahkamah syariah begitu ringan untuk dikenakan terhadap bapa tersebut.Hukuman pancung adalah paling sesuai untuk si bapa tersebut kerana sanggup menggadaikan akidah anak-anaknya.

0 comments:

Post a Comment

Dah Baca? Tinggalkan komen anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
hostgator coupons