Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

24/09/2011

Rampingnya Pinggang

 
Pada tahun 1999, Cathie Jung telah diisytiharkan oleh Guinness Book of World Records sebagai orang yang mempunyai pinggang terkecil di dunia.
Saiz pinggang dia 15 inci  atau 38,1 cm. Beliau percaya tuntutan kemasyhuran adalah hasil usahanya memakai korset setiap hari sejak 1983. Beliau telah mula memakai korset selama 24 jam sehari walaupun sewaktu. Garis pinggang yang kecil mungil beliau boleh ditandingkan dengan saiz balang mayonis.

Bahagian badan yang menakjubkan Cathie Jung bukanlah tidak disebabkan kekurangan zat makanan atau gangguan. Sebaliknya, angka 39-15-39 adalah saiz badannya hasil memakai korset yang ketat.Korset hanya ditanggalkan ketika beliau mandi sahaja. Ketika cuaca sangat panas, beliau memakai korset dalam masa yang singkat.

"Saya mungkin mempunyai kira-kira 100 pasang korset," kata ratu korset itu.

Beliau adalah ibu kepada tiga kanak-kanak dan berkahwin dengan Bob, seorang pakar bedah ortopedik.

  
  "Pertama kalinya saya pernah memakai satu korset yang dibuat pada hari perkahwinan saya pada tahun 1959, ketika berusia 22 tahun. Saya begitu suka memakai korset., " kata beliau ketika ditemubual The Sun.
 
     “Apabila saya berusia 45 tahun, saya mengambil keputusan untuk mula melakukan 'hentaman ketat' dan memakai korset sepanjang masa. Ketiga-tiga anak saya telah dewasa, jadi saya memutuskan untuk berbuat demikian. Saya fikir ia akan menjadi cara yang baik untuk berasa elegan dan seksi, "tambah beliau.

   Cathie, dari Manteo, North Carolina, mengatakan bahawa korset beliau telah menghadkan pinggangnya dan menghalangnya dalam melakukan kerja-kerja harian. "Saya melakukan segala-galanya yang ingin saya lakukan, saya makan makanan yang agak kecil tetapi saya lebih suka bahawa pada usia saya pula, saya mendapati ia rumit duduk di kerusi yang rendah dan kadang-kadang di restoran, saya telah duduk di atas kerusi tinggi di bar," katanya berkata.
"Saya juga mempunyai pakaian renang khas dengan korset yang dijahit di dalamnya, jadi saya masih boleh pergi ke pantai dan saya masih mampu untuk melakukan kerja-kerja rumah!" tambah beliau.

    Cathie berkata bahawa Bob suaminya, yang merupakan seorang pakar bedah ortopedik, percaya, kelihatan unik tidak mengundang bahaya sama sekali. "Bob telah menjalankan X-ray pada saya dan berkata korset benar-benar membantu menyokong tulang belakang saya. Semua yang di bahagian badan adalah fleksibel," katanya.


   Cathie mendedahkan bahawa dia menghabiskan antara 100-500 paun pada korset setiap buatan tangan dan memiliki lebih daripada 100. "Suami saya telah membuat ukuran badan saya, jadi korset kegemaran saya adalah hasil buatan pembuat di England dan Amsterdam," katanya.

    Beberapa kali Cathie dan Bob terbang ke Tokyo di Jepun untuk penampilan tetamu di TV Jepun. Di Amerika Syarikat dan Eropah Barat, mereka juga tetamu dalam rancangan TV.
 
Cathie adalah seorang wanita yang cantik yang dilahirkan pada tahun 1937 yang tinggal di Old Mystic, Connecticut, Amerika Syarikat.
 
Cathie tidak pernah menjalani pembedahan untuk membantu mencapai 
pinggangnya.

0 comments:

Post a Comment

Dah Baca? Tinggalkan komen anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
hostgator coupons