Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

05/12/2011

Mulut Paling Lebar Di Dunia

 
Rekod menganga mulut paling lebar di dunia menjadi milik Francisco Domingo Joaquim (Angola). Rekod yang dicipta beliau dengan panjang 17cm (6.69 in). Rekod ini tercipta di Lo Show dei Record di Rom, Italy pada 18 Mac 2010.

Francisco, yang dikenali sebagai Chiquinho, telah menjadi terkenal di internet kira-kira dua tahun lalu, apabila video aksi mulut yang luar biasa itu menjadi tontonan ramai di Youtube, tetapi pasukan Guinness Book of Records hanya berjaya menjejaki beliau baru-baru ini  di kampung halaman Angola. Berikutan kebolehan yang dilakukannya membuka mulut begitu besar,  Francisco telah diiktiraf sebagai  seorang lelaki dengan mulut yang terbesar di dunia.

Untuk membuktikan tiada apa yang palsu tentang reputasi beliau, Francisco mengambil bahagian dalam satu pertandingan di Itali dikenali sebagai "Mulut Besar", di mana peserta perlu mempamerkan rahang mereka untuk diuji. Mereka meletakkan segala macam perkara-perkara pelik dalam mulut mereka, termasuk piring, cawan kopi, botol, tetapi tidak dapat menewaskan Chiquinho itu. Francisco Domingo Joaquim begitu mudah memenangi peraduan tersebut dan membuka mulutnya sebesar 16.99 cm , beliau juga menjadi seorang lelaki dengan mulut yang terbesar di dunia, menurut Guinness Book of Records.

Yang lebih menakjubkan ialah hakikat bahawa walaupun meletakkan Coke di dalam mulutnya setiap hari, dan setelah pernah ke doktor gigi, gigi beliau benar-benar sihat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
hostgator coupons